Sådan får du mest ud af tiden i dit velindrettede soveværelse

søvn
dsfv6

De fleste af os ved hvordan det er at ligge vågen i flere timer om aftenen og vende og dreje sig i sengen til ingen nytte. Hvis du også døjer med søvnløshed lige for tiden, så bør du læse med her. Her giver dig nemlig tre gode måder hvorpå du nemmere kan falde i søvn om aftenen

Sørg for optimale omstændigheder

Alt for ofte glemmer vi at kigge på, hvilke omgivelser det egentlig er vi sover i. Men omstændighederne for dit soveværelse hænger tæt sammen med hvilken kvalitet søvn du kan modtage.

Det vil sige, at det for eksempel ikke er noget under, at du har svært ved at falde i søvn, hvis gardinerne er gennemsigtige og morgensolen skinner direkte ind. Og hvor roligt er dit soveværelse? Mange af os har brug for rigtig meget ro, før vi rigtig kan falde hen – imens andre derimod har det fint med lidt blid musik eller naturlyde i baggrunden.

Find det der passer til dig og hold dig til det.

Slip elektronikken

Du har sikkert fået det at vide én gang før, men det gør ikke noget lige at få en genopfrisker; det er ikke sundt at sidde på mobilen eller computeren lige før du skal sove. Selv et TV kan det være en meget dårlig ide at sidde foran, umiddelbart før du læger hovedet på hovedpuden.

Prøv så vidt muligt at lægge elektronikken fra dig før sengetid – ofte er 30 minutter mere end rigeligt!

Find i stedet en god bog frem (eller en rigtig kedelig en som gør dig søvnig). Før du ved af det begynder øjenlågene at hænge.

Maksimal afslapning lige før søvn

Andre igen har opnået store og gode resultater med hensyn til kvaliteten af deres søvn ved at inkorporere lidt afslapning før sengetid. Det kan for eksempel være at ASMR fungerer godt for dig?

Eller måske skal der lidt forløsning til for du rigtig kan falde hen? Prøv at sætte lidt porno på og nyd dit eget selskab, før du lægger dig til at sove. For mange mennesker har de nemmere ved at glide i søvn på den måde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *